Beatriz Pagés was born in Madrid, Spain. She got her bachelor degree in Audiovisual Performances at CES. After that she decided to specialize in Cinematography at ECAM (Madrid’s Official Cinema School). During that years she also took some courses in “Visual Poetry and Creativity”, given by poet and performer Giusseppe Domínguez.
She has worked in feature films: Santiago Segura’s “Torrente 5”, Roberto Salcedo’s “Vamos de robo”, Rodrigo Sorogoyen’s “Stockholm”, Archie Lopez’s “Lotoman 003”, Nacho Vigalonodo’s “Sins of the Fathers” & Aitor Uribarri’s “Horizonte”.
She has also worked in Daniel Remón’s short movie “Koala”, documentaries (Enrique Amador’s “Free”, Jose Andrés Osma’s “Arquitectura para profanos” & Joaquín Escaso’s “Mañana podría estar muerto”) and in publicity (Ikea, BBVA, Canal +, Sony, Nintendo, Burguer King, Orange, Brahma) Video-art pieces, and Daniel Abad’s “Diario de sueños”.
She has been nominated as Best Director of Photography at “Camerimage 2013’s movie festival for her work in «La Cicatriz».
She has worked as Cinematographer in Taiwán, Spain, Chile & República Dominicana where she actually lives.

[masterslider id=8]

Beatriz Pages nació  en Madrid. Cursó el grado superior de Realización de Espectáculos  Audiovisuales en la Escuela  CES. Posteriormente decide especializarse en Dirección de Fotografía en la ECAM (Escuela de Cine de la Comunidad de Madrid). En estos  años también ha recibido clases  de “Poesía visual y creatividad”, a cargo  del poeta y performer Giusseppe Dominguez.
Desde  que se graduadó en el CES, ha participado en proyectos tanto de ficción “Torrente 5” de Santiago Segura  (largometraje), “Vamos de robo” de Roberto Salcedo  (largometraje), “Stockholm” de Rodrigo Sorogoyen (largometraje), “Lotoman 003” de Archie  López (largometraje), “Sins of the  Fathers” de Nacho  Vigalondo (segmento de una película colectiva), “Horizonte” de Aitor  Uribarri (cortometraje), “Koala” de Daniel Remón  (cortometraje). Publicidad (Ikea,  BBVA, Canal +, Sony, Nintendo, Burguer King,  Orange, Brahma) Piezas de Video-arte, “Diario de sueños” de Daniel Abad,  como Documental  “Free” de Enrique Amador, “Arquitectura para  profanos” de Jose Andrés  Osma o “Mañana podría estar muerto” de Joaquín Escaso.
Como directora de fotografía ha sido nominada a mejor fotografía en el festival de cine  “Camerimage 2013” por su trabajo en “La Cicatriz”.
Ha desarrollado su labor  profesional en países como  Taiwán, España, Chile y República Dominicana.

[masterslider id=8]